frumusele.ro > Frumusete / Ingrijirea Corpului / Pozitia corecta pentru a evita durerile de spate
logo frumusele.ro
facebook icon Facebook   |   Consiliere!   |   Contact

Aboneaza-te la NEWSLETTER!

Vrei sa primesti in fiecare saptamana pe email noutatile de pe frumusele.ro???


Aboneaza-te cu adresa ta de email si in fiecare miercuri vei primi articolele postate in ultima saptamana.

ABONEAZA-TE
Necesarul Zilnic de Calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii cu ajutorul sistemului BMR si personalizeaza-ti meniul in functie de rezultatul obtinut cu ajutorul calculatorului de calorii!


Valoarea RMB arată cantitatea minimă de energie necesară pentru a îndeplini in condiții normale funcțiile fiziologice esențiale ale organismului.

CALCULEAZA
 CONSILIERE !

Nu esti sigura de tinuta ta?

Vrei sa stii ce alta coafura ti s-ar potrivi?

Ai probleme cu silueta?

Ai nevoie de idei noi pentru manichiura ta?

Vrei doar o nota din partea noastra?

Scrie-ne ce sfaturi doresti si specialistele noastre iti vor raspunde imediat!

CONSILIERE

Sanatate

Frumusete

Moda si Stil

Divertisment


ReMedic.ro banner curatatcovoare.ro banner addox.ro schimb bannere


PARTENERI



NEWSLETTER

Vrei sa primesti saptamanal noutatile aparute pe frumusele.ro ? Te rugam sa introduci adresa ta de email:



frumusele.ro - TOATE SUNTEM FRUMUSELE !

Pozitia corecta pentru a evita durerile de spate

Articol de Carmen | duminică, 03 apr 2011 | Frumusete | Ingrijirea Corpului | 6396 vizualizari
Pozitia corecta pentru a evita durerile de spate
facebook share

Galerie Poze: Pozitia corecta pentru a evita durerile de spate
Galerie Poze: Pozitia corecta pentru a evita durerile de spate
Galerie Poze: Pozitia corecta pentru a evita durerile de spate
Galerie Poze: Pozitia corecta pentru a evita durerile de spate
Postura este pozitia in care iti mentii corpul in linie verticala impotriva gravitatiei, in timp ce stai in picioare sau sezand, ori mentinerea in pozitie corecta a corpului in timp ce stai culcata, pentru a evita astfel durerile de spate.

O postura sau o pozitie corecta presupune:

- mentinerea oaselor si articulatiilor spatelui in alinierea corecta, astfel incat muschii sa fie utilizati in mod corespunzator;
- reducerea stresului exercitat asupra ligamentelor ce leaga articulatiile coloanei vertebrale, care determina de multe ori dureri acute de spate;
- prevenirea fixarii coloanei vertebrale in pozitii anormale care provoaca dureri;
- reducerea oboselii, deoarece muschii sunt utilizati mai eficient si cu consum mai mic de energie;
- prevenirea durerilor de spate si musculare;
- obtinerea unei tinute corecte si placute a corpului.

Pentru a avea o pozitie corecta a corpului, trebuie sa tii cont de faptul ca:

1. pozitia in sedere trebuie corectata prin indreptarea spatelui si tragerea umerilor inapoi;
2. fesele trebuie sa atinga intotdeauna partea de jos a spatarului scaunului;
3. curbele normale ale coloanei vertebrale trebuie sa respecte forma literei "S" intors;
4. este indicat sa se distribuie uniform greutatea corpului, pe ambele solduri;
5. genunchii trebuie indoiti la un unghi de 90 de grade si nu apropiati - tine-i la aceeasi latime cu cea a soldurilor sau umerilor;
6. e bine sa pastrezi ambele picioare pe podea, sa eviti astfel pozitia "picior peste picior" care da dureri de spate in zona lombara;
7. schimba pozitia pe scaun la fiecare 30 de minute.

Pozitia corecta la calculator


La calculator, ajusteaza inaltimea scaunului astfel incat coatele sau bratele sa poata fi pozitionate pe birou fara tensionarea umerilor si coloanei, iar daca stai pe un scaun cu roti, sa nu te rasucesti niciodata din trunchi ci prin rotirea completa a corpului, cu scaun cu tot.

Pozitia ta trebuie sa tina cont si de asezarea calculatorului pe birou, care trebuie sa fie centrata si nu intr-o parte cau cealalta, astfel incat privirea sa fie perpendiculara pe monitorul acestuia.

Cand te ridici in picioare de pe scaun, intai trage-ti soldurile spre marginea scaunului si apoi ridica-te sprijininu-te si pe brate, evitand astfel indoirea spatelui pentru a te ridica de pe scaun cu avant si a suferi astfel dureri de spate.

Pozitia corecta la volan


Atunci cand stai la volan, genunchii trebuie sa fie la acelasi nivel sau chiar un pic mai sus decat soldurile.
Trage scaunul aproape de volan pentru a te putea sprijini de spatarul acestuia cu tot spatele, ca sa eviti cocosarea. Scaunul trebuie sa fie suficient de aproape pentru a-ti permite sa indoi genunchii si picioarele astfel incat sa ajungi la pedale.

Pozitia corecta a spatelui atunci cand ridici obiecte


Daca trebuie sa ridici obiecte, nu incerca sa o faci atunci cand este vorba de obiecte greu de manevrat sau care cantaresc mai mult de 10 - 15 kg, ori daca picioarele tale nu sunt pozitionate la acelasi nivel.
Durerile de spate generate de astfel de activitati sunt cele mai grave.

Pentru a ridica un obiect care este mai scund sau pozitionat la un nivel sub cel al taliei tale, tine spatele drept si indoaie genunchii si soldurile la 90 de grade. Departeaza talpile la aceeasi distanta cu cea a umerilor si apoi ridica obiectul, mentinand spatele drept si muschii abdomenului si picioarelor incordati.
Nu ridica obiectul printr-o smucitura ci usor, tinandu-l langa corp si inaintand cu picioarele, nu din trunchi.

Daca trebuie sa ridici un obiect pus pe o masa ori un raft, trage-l spre tine la marginea mesei sau raftului, astfel incat sa ai posibilitatea sa-l ridici aproape de corpul tau, cu genunchii usor indoiti.

Care este cea mai buna pozitie pentru dormit?


Nu conteaza pe ce dormi :), important este sa existe o perna sub cap dar nu si sub umeri si sa fie de o grosime care sa permita capului tau sa stea intr-o pozitie normala, aliniat cu coloana vertebrala.

Unele dintre cele mai bune pozitii de dormit sunt:

  • cea in care stai pe spate, cu o perna sub genunchi sau cu o rola lombara (pe care o gasesti la farmacie) pusa sub partea inferioara a spatelui;
  • sau culcata pe o parte, cu genunchii usor indoiti si de asemena cu o perna pusa intre genunchi.

  • Evita sa dormi pe burta, in special pe o saltea foarte moale, deoarece aceasta pozitie poate indoi incorect coloana vertebrala si poate fi incomod si pentru gatul tau, durerile fiind foarte intense in zona cervicala.

    Incearca sa alegi o saltea care nu este foarte moale sau daca ai dureri de spate si obisnuiesti sa dormi pe o astfel de saltea, incearca sa o pui pe podea o vreme, pana iti trec durerile de spate.
    Daca ai dormit intotdeauna pe o suprafata moale, poate fi dureroasa trecerea la o suprafata dura, asadar incearca sa alegi ceea ce este cel mai confortabil pentru tine.

    Pe perioada durerilor de spate, este indicat sa folosesti un suport lombar, ori daca nu gasesti sa cumperi asa ceva, poti incerca cu un prosop mai gros legat in jurul taliei, poate fi de ajutor :)

    Cand vrei sa te dai jos din pat, nu sari direct din pozitia culcat ci aseaza-te intai pe o parte, ridica apoi picioarele si coboara-le pe marginea patului, dupa care impinge-te cu mainile pentru a te ridica, nu iti tensiona coloana.

    De aceste sfaturi pot beneficia majoritatea frumuselelor care sufera de dureri de spate insa daca oricare dintre acestea determina o crestere a durerii sau de raspandire a acesteia la nivelul membrelor inferioare, este mai indicat sa se solicite sfatul unui medic sau terapeut fizic.

    Mai multe articole pe aceasta tema:
    Tags | 


    ADAUGA COMENTARIU

    "Pozitia corecta pentru a evita durerile de spate"

    captcha  = 



    copyright © 2011 frumusele.ro | Toate drepturile rezervate.
    Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din orice pagina a site-ului frumusele.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al administratorului site-ului.