frumusele.ro > Sanatate / Dieta / Reguli pentru o dieta eficienta
logo frumusele.ro
facebook icon Facebook   |   Consiliere!   |   Contact

Aboneaza-te la NEWSLETTER!

Vrei sa primesti in fiecare saptamana pe email noutatile de pe frumusele.ro???


Aboneaza-te cu adresa ta de email si in fiecare miercuri vei primi articolele postate in ultima saptamana.

ABONEAZA-TE
Necesarul Zilnic de Calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii cu ajutorul sistemului BMR si personalizeaza-ti meniul in functie de rezultatul obtinut cu ajutorul calculatorului de calorii!


Valoarea RMB arată cantitatea minimă de energie necesară pentru a îndeplini in condiții normale funcțiile fiziologice esențiale ale organismului.

CALCULEAZA
 CONSILIERE !

Nu esti sigura de tinuta ta?

Vrei sa stii ce alta coafura ti s-ar potrivi?

Ai probleme cu silueta?

Ai nevoie de idei noi pentru manichiura ta?

Vrei doar o nota din partea noastra?

Scrie-ne ce sfaturi doresti si specialistele noastre iti vor raspunde imediat!

CONSILIERE

Sanatate

Frumusete

Moda si Stil

Divertisment


ReMedic.ro banner curatatcovoare.ro banner addox.ro schimb bannere


PARTENERI



NEWSLETTER

Vrei sa primesti saptamanal noutatile aparute pe frumusele.ro ? Te rugam sa introduci adresa ta de email:



frumusele.ro - TOATE SUNTEM FRUMUSELE !

Reguli pentru o dieta eficienta

Articol de Alina B. | marți, 01 mar 2011 | Sanatate | Dieta | 4553 vizualizari
Reguli pentru o dieta eficienta
facebook share

Galerie Poze: Reguli pentru o dieta eficienta
Galerie Poze: Reguli pentru o dieta eficienta
Nu sunt multe cele care pot spune ca nu au tinut niciodata o cura de slabire insa sunt multe cele care au tinut o astfel de cura si care se plang ca nu au ajuns la rezultatele dorite, intrebandu-se mereu DE CE?

Atunci cand iti propui sa urmezi o dieta, trebuie mai intai sa cunosti si sa tii cont de cateva reguli ce te vor ajuta in lupta cu kilogramele si care, odata insusite, vor face ca eforturile tale sa nu fie in zadar iar restrictiile impuse de dieta sa nu mai fie atat de ... drastice.

Intrucat restrictiile alimentare nu sunt intotdeauna suficiente pentru a ajunge la silueta pe care o dorim, mai sunt cateva aspecte deloc neglijabile, pe care ar fi bine sa le cunoastem si sa le combinam cu dieta.

Fa sport!


Trebuie sa stii inca de la inceput, ca nici o dieta nu va da rezultatele dorite daca nu faci si exercitii fizice, pentru ca miscarea mentine metabolismul la un nivel constant.

Astfel, cel mai important lucru intr-o dieta este sa ai cat mai multa activitate fizica, miscarea completandu-se perfect cu alimentatia echilibrata.

Chiar daca nu ai timp sa mergi la sala, profita de fiecare moment al zilei ce iti permite sa exersezi, sa iti folosesti muschii, sa pui sangele in miscare :).
Coboara pe scari in loc sa iei liftul, grabeste-te sa prinzi autobuzul pe care-l zaresti in statie in loc sa-l astepti pe urmatorul sau mai bine, mergi pe jos pana la prima statie, parcheaza masina la distanta de 2 strazi de locul in care trebuie sa ajungi, iesi cu cainele la plimbare, etc.

Bea multa apa!


Este poate cea mai importanta regula de urmat, nu doar pentru diete ci si pentru sanatatea ta! Consuma cel putin doi litri de apa in fiecare zi - Apa nu contine nici calorii, nici grasime si este cea mai sanatoasa bautura pe care o poti consuma.

Poarta cu tine atunci cand te plimbi sau tine intotdeauna pe birou o sticla cu apa, pentru ca in acest fel, iti vei aminti si vei consuma cantitatea de apa necesara pentru buna functionare a organismului.

Fii atenta ce si cum mananci!


Nutritionistii impun intr-o cura de slabire, ca primul pas sa fie excluderea din alimentatie a urmatoarelor elemente: zaharul, mierea si faina alba.

Tot ei spun si ca nu trebuie sa renunti definitiv la carbohidrati, proteine si grasimi, pentru ca daca renunti la carbohidrati de exemplu, primul organ care va avea de suferit va fi creierul, prin oboseala.
Asadar, organismul are nevoie vitala de toate cele trei substante organice, pentru a functiona normal. Eliminand una dintre ele, organismul tau va avea de suferit si te poti imbolnavi astfel destul de grav.

In orice dieta incearca sa mentii ca alimente de baza, cerealele integrale, fructele si legumele, pentru ca au carbohidrati cu eliberare prelungita.

Consumul de calorii


Pentru a reusi sa slabesti eficient, trebuie sa stii cum sa reduci consumul zilnic de calorii pe care le consumi si in acelasi timp sa faci multa miscare pentru a le arde.

Nu este neaparat important CE mananci ci raportul dintre numarul de calorii pe care le consumi si caloriile pe care le arzi intr-o zi.
De exemplu, ai putea sa mananci toata ziua numai legume, dar daca numarul lor de calorii este mai mare decat numarul de calorii pe care le arzi, tot ai lua in greutate.

Cele mai multe diete cauta sa reduca pe cat posibil cantitatea de mancaruri grase din meniul zilnic, pentru ca grasimile sunt, cu siguranta, dusmanul numarul 1 al siluetei.

Un gram de proteine sau un gram de carbohidrati au cate 4 calorii, iar un gram de grasimi (sau lipide) contine 9 calorii. Consumul echilibrat si corect trebuie sa fie de 25-30% proteine, 15-20% grasimi (lipide) si 45-50% carbohidrati (glucide).
Problema cu grasimile este ca dau gust si savoare mancarurilor si este foarte greu sa renunti la ele, dar .... trebuie!

'Ce-ai zice de o .... gustarica?'


Sigur iti trece acest gand prin minte de nenumarate ori in timpul zilei si nu numai, insa incearca pe cat posibil, sa nu iei gustari intre mesele principale, pentru ca tocmai aceste mici 'pofte' sunt responsabile pentru kilogramele in plus.

Daca iti sta totusi gandul numai la ce sa 'mai rontai' :), incearca o salata mica de legume, un fruct sau cereale integrale. Dar nu exagera, conteaza ce si cat mananci, astfel incat gustarile sa nu se transforme in adevarate bombe calorice.

Nu sari peste mesele principale si obisnuieste-te sa mananci in fiecare zi la aceleasi ore. Atunci cand sari peste una dintre mesele principale, organismul face rezerve si astfel nu vei face decat ca numarul caloriilor sa creasca in loc sa scada.

Eticheta alimentelor


Obisnuieste-te ca atunci cand mergi la cumparaturi sa citesti cu atentie eticheta fiecarui produs in parte. Astfel, vei sti exact numarul de calorii al fiecarui aliment si mai ales cantitatea de proteine, glucide, lipide, vitamine si saruri minerale pe care o contine, pentru a putea in acest fel sa iti echilibrezi corect alimentatia.

Ce alimente trebuie evitate?


Evita branzeturile si lactatele cu un continut ridicat de grasime, sosurile si semi-preparatele, bauturile acidulate, conservele. De asemenea, nu ar fi rau sa incerci sa pui mai putina sare in mancare si sa o inlocuiesti cu putin piper pentru gust.
In loc de 'chimicalele' pe care le gasesti in comert pe post de condimente, foloseste la prepararea mancarurilor zarzavaturi proaspete.

Si uite-asa, daca urmezi cateva reguli simple, dieta ta va da roade si vei vedea rezultatele în scurt timp.

Succes!

Mai multe articole pe aceasta tema:
Tags | 


COMENTARII

"Reguli pentru o dieta eficienta"

Alex zice:
Evita branzeturile si lactatele cu un continut ridicat de grasime, sosurile si semi-preparatele, bauturile acidulate, conservele. De asemenea, nu ar fi rau sa incerci sa pui mai putina sare in mancare si sa o inlocuiesti cu putin piper pentru gust.
In loc de \'\'chimicalele\'\' pe care le gasesti in comert pe post de condimente, foloseste la prepararea mancarurilor zarzavaturi proaspete.

Si uite-asa, daca urmezi cateva reguli simple, dieta ta va da roade si vei vedea rezultatele în scurt timp.

Succes!
joi, 03 mar 2011 la ora 01:39   


ADAUGA COMENTARIU

"Reguli pentru o dieta eficienta"

captcha  = 



copyright © 2011 frumusele.ro | Toate drepturile rezervate.
Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din orice pagina a site-ului frumusele.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al administratorului site-ului.