frumusele.ro > Sanatate / Nutritie / Alimente pentru cresterea imunitatii
logo frumusele.ro
facebook icon Facebook   |   Consiliere!   |   Contact

Aboneaza-te la NEWSLETTER!

Vrei sa primesti in fiecare saptamana pe email noutatile de pe frumusele.ro???


Aboneaza-te cu adresa ta de email si in fiecare miercuri vei primi articolele postate in ultima saptamana.

ABONEAZA-TE
Necesarul Zilnic de Calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii cu ajutorul sistemului BMR si personalizeaza-ti meniul in functie de rezultatul obtinut cu ajutorul calculatorului de calorii!


Valoarea RMB arată cantitatea minimă de energie necesară pentru a îndeplini in condiții normale funcțiile fiziologice esențiale ale organismului.

CALCULEAZA
 CONSILIERE !

Nu esti sigura de tinuta ta?

Vrei sa stii ce alta coafura ti s-ar potrivi?

Ai probleme cu silueta?

Ai nevoie de idei noi pentru manichiura ta?

Vrei doar o nota din partea noastra?

Scrie-ne ce sfaturi doresti si specialistele noastre iti vor raspunde imediat!

CONSILIERE

Sanatate

Frumusete

Moda si Stil

Divertisment


ReMedic.ro banner curatatcovoare.ro banner addox.ro schimb bannere


PARTENERI



NEWSLETTER

Vrei sa primesti saptamanal noutatile aparute pe frumusele.ro ? Te rugam sa introduci adresa ta de email:



frumusele.ro - TOATE SUNTEM FRUMUSELE !

Alimente pentru cresterea imunitatii

Articol de Carmen | duminică, 06 oct 2013 | Sanatate | Nutritie | 3295 vizualizari
Alimente pentru cresterea imunitatii
facebook share

Mai devreme decat ne-am fi asteptat a inceput sezonul rece si trebuie asadar sa includem in mesele zilnice alimente pentru cresterea imunitatii, daca vrem sa-l trecem cu bine, frumusELElor!

Consumul regulat de alimente care stimuleaza imunitatea ne poate scuti de cheltuielile destul de mari cu medicamentele prescrise de medici pentru a ne feri de bolile specifice sezonului racoros si nu numai.

Cresterea imunitatii insa ar trebui sa fie o preocupare continua pentru fiecare dintre noi si nu doar atunci cand scad temperaturile de afara, pentru ca organismul poate fi afectat de nenumarati alti factori cum ar fi infectiile date de anumite bacterii, stresul cotidian, boli ale anumitor organe, netratarea unor afectiuni aparent minore, boli canceroase, etc.

Lista alimentelor care stimuleaza imunitatea


Ciuperci japoneze


Asiaticii sunt mari consumatori ai unor soiuri de ciuperci despre care se spune ca sunt aliati ai longevitatii, remedii dovedite in boli canceroase si in osteoporoza dar si un stimulator al imunitatii.

Enoki, Shiitake sau stridiile - sunt ciuperci japoneze cu continut bogat in ergotioneina (metabolit natural al histidinei, cu proprietati antioxidante puternice) care rezista in timpul gatitului la temperaturi inalte.
Daca nu gasiti sa cumparati aceste soiuri de ciuperci, ergotioneina se mai gaseste in cantitati apreciabile si in ciupercile comestibile ca Agaricus, Boletus sau Champignon ori in boabe de fasole, cereale germinate si ficat.

Ulei de oregano - cel mai puternic antibiotic natural


Uleiul de oregano contine carvacol care este considerat a fi una dintre cele mai puternice antivirale, antibacteriene si antifungale substante obtinute pe cale naturala.
Uleiul de oregano este bun contra virusilor, baceriilor si parazitilor de orice fel (candida, giardia, escherichia coli, klebsiella pneumoniae, salmonella enterica), contra infectiilor urinare si prostatitei, post operatoriu pentru a evita infectarea cu stafilococul auriu (infectie mortala), contra infectiilor pulmonare, tusei persistente, durerilor in gat si ... lista ar putea continua.

Se administreaza astfel: 5 picaturi de 3-5 ori pe zi, puse sub limba cateva minute si apoi inghitite sau dizolvate in putina apa. Imediat dupa administrare, se respira adanc de cateva ori pentru a inspira vaporii de Oregano.

Legumele crucifere


Legumele crucifere ca varza, broccoli, salata verde si varza de Bruxelles sunt un sprijin solid al sistemului imunitar, intrucat stimuleaza capacitatea ficatului de a elimina toxinele din corp.

Broccoli este cel mai puternic aliment anticancerigen datorita compozitiei sale complexe de fitonutrienti, compusi cu sulf, vitamine, minerale si fibre.
Compusii din sulf se metabolizeaza in organism in substante capabile sa combata cancerul. Includerea acestei legume in alimentatie scade semnificativ riscul de cancer de plamani dar si de colon, san, prostata, uter, vezica urinara, esofag.

Varza contine compusi cu sulf, fitonutrienti, vitamina C, acid folic si betacaroten care protejeaza celulele si incetinesc cresterea tumorilor canceroase. Compusii chimici din varza accelereaza metabolismul hormonilor estrogeni si scad riscul de cancer de san, uter, ovare, colon sau prostata.

Avocado


Adaugat in dieta, avocado sprijina functia glandelor suprarenale si sustine sanatatea prin intarirea sistemului imunitar. Fructele de avocado contin aminoacizi esentiali, antioxidanti si unele grasimi sanatoase care ajuta la producerea de hormoni necesari echilibrarii sanatatii corporale.

Ghimbir


Conform traditiei Ayurveda, ghimbirul incalzeste corpul si ajuta la descompunerea toxinelor acumulate in organe, in special in plamani si insinusuri, ajuta la curatarea sistemului limfatic ("sistemul de canalizare" al organismului nostru) si previne blocarea cailor respiratorii si limfatice care poate duce la acumularea de toxine ce pot creste riscul de infectii in corp.

Coacaze negre


Un aliment minune in mentinerea sanatatii ochilor si vederii, coacazele negre contin antocianozide (compusi care dau culoarea fructelor si frunzelor) si vitamina C (de 5 ori mai multa decat portocalele), ceea ce le face sa fie si un important sustinator al imunitatii!

Fulgi de ovaz


Un superaliment care contine fibre solubile ce reduc colesterolul "rau", fulgii de ovaz nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia zilnica iar cel mai indicat ar fi sa fie inclusi in micul dejun (amestecati cu iaurt sau lapte, miere, fructe bine coapte sau uscate, etc.).

Suc de rodie


O singura rodie pe zi asigura 40% din doza zilnica recomandata de vitamina C pentru adulti, este bogata in acid folic si vitaminele A si E si contine de 3 ori mai multi antioxidanti decat vinul rosu sau ceaiul verde.
Rodia are efecte anti-imbatranire, lupta impotriva aparitiei unor maladii ca Alzheimer, cancer, boli de inima, artrite, protejeaza creierul fatului (este recomandat gravidelor), are efecte benefice asupra fertilitatii, mentine tensiunea arteriala la cote normale, lupta impotriva osteoartritei si a hemoroizilor, etc.

Seminte de dovleac


Bogate in magneziu, semintele de dovleac ajuta la scaderea tensiunii arteriale si reduce riscul de atacuri de cord, accidente vasculare sau cerebrale.

Salvie


Extractul de salvie functioneaza ca un expectorant care elimina mucusurile din tractul respirator si ajuta la calmarea tusei. Adaugand zilnic o picatura de extract de salvie in ceai sau apa calda, se va observa o ameliorare a afectiunilor cailor respiratorii.

Galbenusul de ou


In anotimul rece trebuie sa tii cont si de sanatatea parului pentru ca si el are de suferit asa ca un ingredient minune cu continut ridicat de fier, biotina si vitamina B12, este oul care ajuta la intarirea structurii firului de par.
Consumul de oua, care presupune un aport important de fier in organism, ajuta si la combaterea anemiei si la reducerea numarului de celule rosii din sange care poate provoca caderea parului la femei.

Kiwi


Continutul mare de vitamina C si polifenoli (substante care activeaza sistemul imunitar) fac din fructele de kiwi un aliment care previne eficient extinderea cancerului in corp. Kiwi trebuie consumat in stare cruda sau sub forma de suc obtinut prin presare.

Rosii


Au efect anticancerigen prin intermediul licopenului (pigment natural rosu) - un fitonutrient cu o mare putere antioxidanta care neutralizeaza efectele negative ale radicalilor liberi asupra celulelor organismului.
Licopenul se absoarbe mai bine atunci cand rosiile sunt preparate termic si transformate in diferite produse precum bulion sau sos tomat.

Ardei gras


Bogat in bioflavonoide, pigmenti vegetali care previn cancerul si acizi fenolici care impiedica formarea de substante cancerigene in corp, ardeiul gras crud este si o sursa bogata de betacaroten si vitamina A, substante cu puternic efect antioxidant care cresc imunitatea organismului pentru a lupta impotriva cancerului.

Usturoi


Cu o puternica actiune anticangericena, antioxidanta si anticoagulanta datorita alicinei (obtinuta doar prin presarea, zdrobirea sau taierea usturoiului), usturoiul trebuie folosit in stare cruda deoarece temperatura ridicata scade eficacitatea sa impotriva cancerului. Consumul de minim sase catei de usturoi pe saptamana scade incidenta cancerului colorectal, de stomac si prostata.

Soia si produsele din soia


Soia este recunoscuta pentru ca scade riscul de cancer de san, ovare sau prostata prin continutul de estrogeni vegetali care inhiba inmultirea anormala a celulelor.
Soia contine aminoacizi esentiali intr-o concentratie mai mare decat exista in carne iar consumul trebuie sa fie regulat pentru a avea rezultate pozitive reale asupra sanatatii.

Condimente


Pentru aromatizarea preparatelor culinare cu diferite condimente, se pot folosi: usturoiul, ghimbirul, sofranul de India, busuiocul, rozmarinul, coriandrul si curry-ul - toate acestea adauga organismului un surplus de substante nutritive, valoroase in prevenirea cancerului.

Lista este destul de lunga si poate fi mai cuprinzatoare decat atat. Daca si voi cunoasteti alte alimente ce ne pot ajuta in sustinerea imunitatii organismului, nu ezitati sa completati lista prin sectiunea de comentarii de mai jos.

Impreuna ne putem ajuta sa fim mai frumusELE si mai sanatoase!

Mai multe articole pe aceasta tema:
Tags | 


ADAUGA COMENTARIU

"Alimente pentru cresterea imunitatii"

captcha  = 



copyright © 2011 frumusele.ro | Toate drepturile rezervate.
Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din orice pagina a site-ului frumusele.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al administratorului site-ului.