frumusele.ro > Sanatate / Nutritie / O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!
logo frumusele.ro
facebook icon Facebook   |   Consiliere!   |   Contact

Aboneaza-te la NEWSLETTER!

Vrei sa primesti in fiecare saptamana pe email noutatile de pe frumusele.ro???


Aboneaza-te cu adresa ta de email si in fiecare miercuri vei primi articolele postate in ultima saptamana.

ABONEAZA-TE
Necesarul Zilnic de Calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii cu ajutorul sistemului BMR si personalizeaza-ti meniul in functie de rezultatul obtinut cu ajutorul calculatorului de calorii!


Valoarea RMB arată cantitatea minimă de energie necesară pentru a îndeplini in condiții normale funcțiile fiziologice esențiale ale organismului.

CALCULEAZA
 CONSILIERE !

Nu esti sigura de tinuta ta?

Vrei sa stii ce alta coafura ti s-ar potrivi?

Ai probleme cu silueta?

Ai nevoie de idei noi pentru manichiura ta?

Vrei doar o nota din partea noastra?

Scrie-ne ce sfaturi doresti si specialistele noastre iti vor raspunde imediat!

CONSILIERE

Sanatate

Frumusete

Moda si Stil

Divertisment


ReMedic.ro banner curatatcovoare.ro banner addox.ro schimb bannere


PARTENERI



NEWSLETTER

Vrei sa primesti saptamanal noutatile aparute pe frumusele.ro ? Te rugam sa introduci adresa ta de email:



frumusele.ro - TOATE SUNTEM FRUMUSELE !

O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!

Articol de Nicoleta | joi, 17 feb 2011 | Sanatate | Nutritie | 3826 vizualizari
O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!
facebook share

Galerie Poze: O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!
Galerie Poze: O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!
Galerie Poze: O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!
Galerie Poze: O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!
Galerie Poze: O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!
Galerie Poze: O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!
De cele mai multe ori, atunci cand cineva te intreaba ce iti doresti, obisnuiesti sa raspunzi "sanatate, ca-i mai buna decat toate". Intr-adevar sanatatea este cel mai de pret lucru pe care omul il poate avea, dar nu realizam acest lucru decat atunci cand incepem sa avem probleme.
Chiar daca pana acum ai dus un trai sedentar, niciodata nu este prea tarziu sa incepi sa ai un stil de viata sanatos.

In primul rand, este necesar sa realizezi cat de important este pentru sanatatea organismului tau sa ai o activitate fizica mai intensa, de cel putin 3 ori pe saptamana, precum si o nutritie echilibrata care sa includa fructe, legume, lactate, fainoase si grasimi.
Este bine de stiut, in primul rand, ce contin alimentele ca sa facem diferenta intre ele si sa le putem clasifica in functie de elementele organice pe care le contin: proteine, lipide, glucide, fibre.

Proteinele


Proteinele se gasesc in alimente de origine animala (carne, peste, oua, lapte, branza) si vegetala (cereale integrale, soia, alune). O alimentatie variata aduce organismului aminoacizii necesari, de aceea este ideal sa includem in meniul nostru zilnic proteine de natura animala si vegetala, pentru a asigura asimilarea tuturor aminoacizilor de care avem nevoie.

Glucidele


Glucidele sunt carbohidrati. Cand citesti eticheta unui produs, in loc de glucide, poate fi scris carbohidrati.
Atunci cand consumam glucide (fainoase, cereale, dulciuri), glucoza din sange creste. Glicemia reprezinta cantitatea de glucoza din sange. Astfel, consumul ridicat de glucide pentru perioade indelungate de timp, poate conduce spre diabet. Din acest motiv trebuie sa avem grija cate glucide consumam, pentru a nu dezechilibra organismul.
Dar nu toate glucidele ne fac rau. De exemplu, glucidele pe care le gasim in cerealele brute: faina, tarate, orezul integral, linte, majoritatea fructelor si toate legumele (pe care le includem si in categoria fibrelor alimentare: praz, salata, fasole verde) sunt in cantitate redusa si asimilarea acestora de catre organism este foarte slaba, de aceea provoaca o crestere mica a glucozei in sange.

Lipidele


Lipidele sunt grasimi.
La randul lor, lipidele pot fi de origine animala (carne, peste, lactate, oua) si vegetala (ulei de masline, floarea – soarelui, etc.). Aceste grasimi sunt indispensabile organismului, deoarece contin vitamine precum A, D, E, K si acizii grasi esentiali care servesc la formarea unor hormoni.
In momentul in care consumam glucide care ne fac rau (ex: zahar, faina alba, alcool, cartofi, porumb), asimilarea grasimilor este ingreunata, astfel stocandu-se energia sub forma de depozite de grasime.

In functie de alimentele din care provin lipidele, consumul acestora poate creste sau scade colesterolul:

  1. grasimile care maresc colesterolul – carne, mezeluri, untura, lactate;
  2. grasimile cu o mica influenta asupra colesterolului - crustacee, oua, carnea de pasare gatita fara piele;
  3. grasimile care scad colesterolul - uleiurile vegetale: masline, rapita, floarea-soarelui, porumb etc.

Fibrele alimentare


Le gasim in legume, leguminoase, fructe si cereale in stare naturala, neprelucrate. Sunt extrem de necesare pentru o digestie sanatoasa, in special datorita celulozei, ligninei, pectinei si a mucilagiilor pe care le contin. Consumul de fibre alimentare asigura un bun tranzit intestinal, iar absenta lor sta la originea majoritatii cazurilor de constipatie.
Totodata, ele impiedica absorbtia, pe cale digestiva, a lipidelor. De exemplu, atunci cand vrem sa mancam o friptura, trebuie sa avem alaturi si o salata, care ne ajuta la digestie.

Si cum in ziua de azi gasim aditivi, coloranti si tot felul de substante in aproape toate alimentele, fibrele au puterea de a limita efectele toxice ale acestora, precum si impotriva a numeroase riscuri la care este supus colonul (cancer digestiv). Deci, consumati fibre alimentare!!

Mai multe articole pe aceasta tema:
Tags | 


ADAUGA COMENTARIU

"O nutritie echilibrata pentru o viata sanatoasa!"

captcha  = 



copyright © 2011 frumusele.ro | Toate drepturile rezervate.
Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din orice pagina a site-ului frumusele.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al administratorului site-ului.