frumusele.ro > Sanatate / Nutritie / Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
logo frumusele.ro
facebook icon Facebook   |   Consiliere!   |   Contact

Aboneaza-te la NEWSLETTER!

Vrei sa primesti in fiecare saptamana pe email noutatile de pe frumusele.ro???


Aboneaza-te cu adresa ta de email si in fiecare miercuri vei primi articolele postate in ultima saptamana.

ABONEAZA-TE
Necesarul Zilnic de Calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii cu ajutorul sistemului BMR si personalizeaza-ti meniul in functie de rezultatul obtinut cu ajutorul calculatorului de calorii!


Valoarea RMB arată cantitatea minimă de energie necesară pentru a îndeplini in condiții normale funcțiile fiziologice esențiale ale organismului.

CALCULEAZA
 CONSILIERE !

Nu esti sigura de tinuta ta?

Vrei sa stii ce alta coafura ti s-ar potrivi?

Ai probleme cu silueta?

Ai nevoie de idei noi pentru manichiura ta?

Vrei doar o nota din partea noastra?

Scrie-ne ce sfaturi doresti si specialistele noastre iti vor raspunde imediat!

CONSILIERE

Sanatate

Frumusete

Moda si Stil

Divertisment


ReMedic.ro banner curatatcovoare.ro banner addox.ro schimb bannere


PARTENERI



NEWSLETTER

Vrei sa primesti saptamanal noutatile aparute pe frumusele.ro ? Te rugam sa introduci adresa ta de email:



frumusele.ro - TOATE SUNTEM FRUMUSELE !

Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!

Articol de Carmen | miercuri, 30 mar 2011 | Sanatate | Nutritie | 3321 vizualizari
Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
facebook share

Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Galerie Poze: Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!
Putem arunca solnita de sare de pe masa daca numai asa putem renunta la consumul excesiv de sare, dar de sodiul pe care il contine sarea si care joaca un rol important in mentinerea echilibrului fluidelor din organism, nu ne putem lipsi complet.

Sodiul este esential pentru ca muschii si nervii sa functioneze corect, dar de cele mai multe ori il consuman in exces si ignoram faptul ca nu trebuie depasita doza de maxim 2400 mg de sodiu pe zi pentru un adult, cantitate continuta in aproximativ 1 lingurita de sare de masa.

Este greu de controlat cantitatea de sare consumata in alimentatia de zi cu zi pentru ca poti masura cu exactitate numai sarea pe care o adaugi in mancare cu mana ta nu si pe cea continuta de anumite alimente pe care le cumperi.

Alimentele cu unele dintre cele mai mari valori "ascunse" de sare si sodiu


Semi-preparatele congelate
Se gatesc rapid si usor dar sunt incarcate cu mult sodiu. Numai sosurile cu care sunt garnisite au un continut de aproximativ 700 mg de sodiu, deci nici nu mai discutam despre celelalte ingrediente.
Chiar si daca alegem acest gen de produse din gama "Dietetic", nu avem garantia ca au o concentratie de sare mai scazuta, pentru ca "dietetic" nu inseamna neaparat "fara sare sau fara sodiu" ci mai degraba "cu mai putine grasimi".

Cerealele pentru micul dejun
Ele par a fi suficient de sigure, nu-i asa? Ei bine, uita-te mai bine la eticheta! Unele marci de fulgi de porumb au pana la 260 mg de sodiu per ceasca iar unele branduri de cereale ce contin tarate de grau de exemplu, pot avea pana la 340 mg de sodiu per ceasca.
Sfat: orezul sau graul expandat nu contin sodiu! Asadar incearca sa combini o parte din cerealele tale preferate care contin sodiu cu o parte de cereale fara sodiu, adica cu orez sau grau expandat.

Sucurile si conservele de legume
O cana de suc obtinut din mai multe tipuri de legume, oricare ar fi ele, contine aproximativ 650 mg de sodiu.
Conservele de legume sunt de obicei intesate cu conservanti sau sosuri ori condimente care nu fac decat sa creasca nivelul de sodiu din compozitie. O cana de porumb conservat de exemplu, contine 730 mg de sodiu.
Sfat: Incearca sa te rezumi la un singur pahar de suc de legume pe zi sau daca folosesti legume din conserve, sa le clatesti bine cu apa inainte de a le consuma.

Mezelurile
O privire chiar si in treacat aruncata pe eticheta mezelurilor ambalate nu are cum sa rateze cifra din dreptul continutului de sodiu pentru ca este ... astronomica. Numai doua felii de salam din carne de porc contin 604 mg de sodiu!
Sfat: Continutul de sodiu este mare la toate mezelurile, dar daca nu poti renunta la ele, alege-le macar pe cele cu continutul cel mai scazut de sare si sodiu.

Supele la plic
Un aliment usor de preparat si care nu pare sa contina prea multe ingrediente insa aceste supe au de obicei foarte mult sodiu in compozitie. De exemplu, o ceasca de supa de pui cu taitei contine cca 1100 mg de sodiu.
Sfat: Incearca mai bine sa prepari chiar tu o supa cau o ciorba, acasa!

Sosuri pentru marinate sau cu arome
Toate sosurile de acest tip contin mult sodiu insa Numarul 1 este sosul de soia din care numai o singura lingura contine aproape 1000 mg de sodiu.
Sfat: Pentru condimentarea garniturilor sau salatelor opteaza mai bine pentru otet de mere sau suc de lamaie, care au un continut de sodiu mult mai scazut.

Sosurile de spaghete
Se gasesc atatea si atatea variante insa pe oricare ai alege-o ... afla ca numai o jumatate de ceasca de sos de spaghete poate contine 610 mg de sodiu.
Sfat: Cauta variantele de sosuri "Fara adaos de sare" sau mai dilueaza-le cu putina apa.

Condimentele
Inlocuirea sarii cu condimente poate fi o modalitate relativ simpla si usoara de a renunta la sare. Dar asigura-te ca nu folosesti combinatii de condimente in care sigur exista o oarecare cantitate de sodiu mai mult sau mai putin ascunsa.
Sfat: Alege piperul boabe pare care sa il macini chiar tu atunci cand gatesti sau alte ierburi aromatice simple.

Alunele prajite
Mmmm, gustoasele alune prajite! :) Din pacate, 30 de gr de alune prajite si sarate contin 230 mg de sodiu.
Sfat: Alege alunere in stare naturala, neprajite sau nesarate.

Chips-urile
Acestea sunt favoritele tuturor, asa este! dar ... au un continut impresionant de sare si implicit sodiu:
  • chips-uri de cartofi = 149 mg
  • pufuleti simpli sau cu branza = 258 mg
  • Covrigei = 385 mg
  • Chiar si chips-urile sau snacks-urile "coapte" ori fara grasimi au aceeasi cantitate de sodiu daca nu chiar mai mult.
    Sfat: alege sa rontai mai bine niste rondele de morcov :D

    Tine cont de dimensiunea pachetului!


    Nu te pacali gandindu-te ca pe eticheta produsului este trecut continutul de sodiu pentru intregul pachet.
    De multe ori, continutul de sodiu sau sare se refera doar la 100 de grame din acel produs.

    Nu intelegi ce scrie pe eticheta?


    "Fara sodiu" sau "Sodium-free": nu inseamna ca produsul nu contine deloc sodiu ci de fapt inseamna ca au un continut de maxim 5 mg de sodiu per portie;
    "Continut foarte scazut de sodiu" sau "Very low-sodium": inseamna de fapt pana in 35 mg pentru o portie;
    "Continut scazut de sodiu" sau "Low-sodium": mai putin de 140 mg per portie;
    "Continut redus de sodiu" sau "Reduced Sodium": fata de un produs obisnuit, acesta are un nivel de sodiu redus cu 25%;
    "Fara adaos de sare" sau "No salt": chiar daca nu contine sare nu inseamna ca nu contine sodiu, acesta este o componenta naturala a produselor alimentare in sine.

    Sub ce denumiri se mai poate ascunde sodiul pe eticheta?


    Alginat de sodiu, E 301 - ascorbat de sodiu, bicarbonat de sodiu, E 500 - carbonat de sodiu, E 521 - sulfat de aluminiu sodic, E 211 - benzoat de sodiu, cazeinat de sodiu, clorura de sodiu, E 331 - citrat de sodiu, hidroxid de sodiu, E 954 - zaharina sodica, e 481 - stearoil 2 lactilat de sodiu, E 221 - sulfit de sodiu, E 339 - fosfati de sodiu (disodi si trisodic), E 621 - glutamat de monosodiu (cel mai periculos), E 316 - erithorbat de sodiu, Na, etc

    Verifica si dulapiorul de medicamente!


    Surpriza! Unele medicamente pentru dureri de cap sau arsuri la stomac pot contine carbonat de sodiu sau bicarbonat. Citeste lista de ingrediente si ai grija cate comprimate iti administrezi.

    Mananci la restaurant?


    Supele de la restaurant sunt, in general, foarte bogate in sodiu, asa cum sunt de altfel si aperitivele cu branza sau carne, pilaful de orez, sosurile, etc.
    Sfat: cereti sa vi se gateasca mancarea comandata cu mai putina sare pentru a evita supradoza de sodiu :) sau mai bine alege sa mananci peste proaspat ori legume sotate preparate fara sare, o salata cu dressing facut numai din otet sau lamaie cu apa iar ca desert o inghetata, un serbet sau fructe.
    Si cel mai important: evita pe cat posibil mancarea de la fast-food!

    Cine ar trebui sa consume alimente cu continut scazut de sodiu?


    Consumul redus de sodiu poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale la unele persoane, la reducerea riscului de boli de inima, de accident vascular cerebral si de leziuni renale.

    Mai multe articole pe aceasta tema:
    Tags | 


    ADAUGA COMENTARIU

    "Sarea in alimentatie - excesul de sare dauneaza frumusetii!"

    captcha  = 



    copyright © 2011 frumusele.ro | Toate drepturile rezervate.
    Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din orice pagina a site-ului frumusele.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al administratorului site-ului.