frumusele.ro > Sanatate / Nutritie / Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente
logo frumusele.ro
facebook icon Facebook   |   Consiliere!   |   Contact

Aboneaza-te la NEWSLETTER!

Vrei sa primesti in fiecare saptamana pe email noutatile de pe frumusele.ro???


Aboneaza-te cu adresa ta de email si in fiecare miercuri vei primi articolele postate in ultima saptamana.

ABONEAZA-TE
Necesarul Zilnic de Calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii cu ajutorul sistemului BMR si personalizeaza-ti meniul in functie de rezultatul obtinut cu ajutorul calculatorului de calorii!


Valoarea RMB arată cantitatea minimă de energie necesară pentru a îndeplini in condiții normale funcțiile fiziologice esențiale ale organismului.

CALCULEAZA
 CONSILIERE !

Nu esti sigura de tinuta ta?

Vrei sa stii ce alta coafura ti s-ar potrivi?

Ai probleme cu silueta?

Ai nevoie de idei noi pentru manichiura ta?

Vrei doar o nota din partea noastra?

Scrie-ne ce sfaturi doresti si specialistele noastre iti vor raspunde imediat!

CONSILIERE

Sanatate

Frumusete

Moda si Stil

Divertisment


ReMedic.ro banner curatatcovoare.ro banner addox.ro schimb bannere


PARTENERI



NEWSLETTER

Vrei sa primesti saptamanal noutatile aparute pe frumusele.ro ? Te rugam sa introduci adresa ta de email:



frumusele.ro - TOATE SUNTEM FRUMUSELE !

Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente

Articol de Carmen | duminică, 06 nov 2011 | Sanatate | Nutritie | 2854 vizualizari
Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente
facebook share

Galerie Poze: Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente
Galerie Poze: Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente
Galerie Poze: Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente
Galerie Poze: Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente
Galerie Poze: Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente
Galerie Poze: Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente
Cele mai "sensibile" vitamine la temperaturi ridicate sunt cele solubile in apa (care nu se stocheaza in organism ci sunt eliminate rapid prin urina): complexul de vitamine B si vitamina C.

Vitaminele A, D, E si K, sunt mai rezistente la tratamente termice pentru ca sunt solubile doar in grasime, adica sunt inmagazinate in corp (in ficat mai ales) si sunt eliminate foarte lent.

Vitamina C este cea mai ... instabila pentru ca se pierde foarte usor, insa tot ea este cea care fixeaza in organism alte elemente nutritive importante, printre care si fierul.

Din fericire, sursa principala pentru vitamina C o reprezinta citricele, care se consuma crude, in stare naturala si astfel se profita la maxim de continutul lor in vitamina C.

Pentru a nu distruge valoarea nutritiva a alimentelor in timpul prepararii la temperaturi inalte, iata cateva sfaturi de urmat:

- inainte de a adauga alimentele la fiert, lasati apa sa fiarba aproximativ un minut;
- fierbeti alimentele la foc mic, in cat mai putina apa si cu vasul acoperit;
- apa in care ati fiert alimente poate fi folosita ca baza pentru sosuri sau supe;
- legumele trebuie taiate in bucati mari exact inainte de a le gati, pentru a nu oxida - cu cat bucatile sunt mai mari cu atat ramane mai mult miez protejat de apa fierbinte;
- atat cat se poate, nu decojiti fructele si legumele - de multe ori acestea contin cea mai mare parte de vitamine;
- gatiti doar atat cat este necesar, pentru a nu fi nevoie sa reincalziti mancarea - ceea ce inseamna un nou tratament termic;
- prepararea la abur sau sub presiune pastreaza cu 30% mai multe vitamine in alimente decat fierberea;
- desi o vorba din popor asa ne invata pentru a mentine culoarea placuta a fructelor si legumelor ... nu adaugati bicarbonat de sodiu in apa in care fierbeti alimentele, pentru ca distrugeti complet orice urma de vitamina C si o buna parte din complexul de vitamine B;
- alimentele bogate in vitamina C nu trebuie preparate in vase din cupru sau fier - oxideaza si devin toxice;
- fructele si legumele proaspete se vor la rece si se vor prepara exact inainte de masa, altfel oxideaza;
- alimentele congelate se vor pune imediat in apa care fierbe, nu se vor lasa sa se dezghete;
- sucul de citrice se pastreaza bine acoperit si la rece - daca ia contact cu aerul mai mult de 15-20 de minute devine toxic si nu este indicat a fi consumat, mai ales de copii care sunt mai sensibili;
- fructele se spala bine si se lasa scufundate intr-un vas cu apa rece timp de 10-15 minute, pentru a elimina toate pesticidele ce s-au depus pe coaja lor in timpul coacerii.

Timpi de coacere


Iata o scurta lista cu timpii de coacere indicati pentru mentinerea vitaminelor, pentru cateva alimente utilizate mai des in hrana noastra:

  1. mere: coacere, 30-40 de minute in cuptor potrivit de incins;
  2. sparanghel si rosii intregi: fierbere, maxim 15 minute;
  3. fasole uscata: fierbere pana se inmoaie, 2-3 ore;
  4. sfecla: fierbere 20-30 de minute;
  5. brocoli si conopida: fierbere maxim 15 minute;
  6. morcovi si pastarnac: fierbere pana se inmoaie, 20 de minute;
  7. vinete: coapte la cuptor incins 30 de minute, la abur sau pe gratar 15 minute;
  8. ceapa: 15-20 de minute;
  9. mazare, fasole verde si dovlecei: fierte 10-12 minute;
  10. cartofi: fierti 20-30 de minute, copti in cuptor incins 45-60 de minute (dupa marime);
  11. orez: fiert 40-50 de minute.


Metodele cele mai bune de preparare a legumelor sunt coacerea, prepararea la gratar, prepararea la abur.
Sarea se adauga chiar inainte de a fi gata si a li se stinge focul pentru ca daca se adauga pe parcursul fierberii, legumele se vor intari.

Mai multe articole pe aceasta tema:
Tags | 


ADAUGA COMENTARIU

"Vitaminele - Sfaturi utile pentru pastrarea vitaminelor in alimente"

captcha  = 



copyright © 2011 frumusele.ro | Toate drepturile rezervate.
Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din orice pagina a site-ului frumusele.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al administratorului site-ului.