frumusele.ro > Sanatate / Sport si Fitness / Sfaturi pentru exercitii fizice pe timp de iarna
logo frumusele.ro
facebook icon Facebook   |   Consiliere!   |   Contact

Aboneaza-te la NEWSLETTER!

Vrei sa primesti in fiecare saptamana pe email noutatile de pe frumusele.ro???


Aboneaza-te cu adresa ta de email si in fiecare miercuri vei primi articolele postate in ultima saptamana.

ABONEAZA-TE
Necesarul Zilnic de Calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii cu ajutorul sistemului BMR si personalizeaza-ti meniul in functie de rezultatul obtinut cu ajutorul calculatorului de calorii!


Valoarea RMB arată cantitatea minimă de energie necesară pentru a îndeplini in condiții normale funcțiile fiziologice esențiale ale organismului.

CALCULEAZA
 CONSILIERE !

Nu esti sigura de tinuta ta?

Vrei sa stii ce alta coafura ti s-ar potrivi?

Ai probleme cu silueta?

Ai nevoie de idei noi pentru manichiura ta?

Vrei doar o nota din partea noastra?

Scrie-ne ce sfaturi doresti si specialistele noastre iti vor raspunde imediat!

CONSILIERE

Sanatate

Frumusete

Moda si Stil

Divertisment


ReMedic.ro banner curatatcovoare.ro banner addox.ro schimb bannere


PARTENERI



NEWSLETTER

Vrei sa primesti saptamanal noutatile aparute pe frumusele.ro ? Te rugam sa introduci adresa ta de email:



frumusele.ro - TOATE SUNTEM FRUMUSELE !

Sfaturi pentru exercitii fizice pe timp de iarna

Articol de Carmen | joi, 11 dec 2014 | Sanatate | Sport si Fitness | 1440 vizualizari
Sfaturi pentru exercitii fizice pe timp de iarna
facebook share

Ai zice ca odata cu venirea iernii, exercitiile fizice in aer liber ar trebui sa fie mai reduse sau chiar amanate pana in primavara insa indiferent de ce tip de miscare faci - jogging, drumetii, catarari pe munte sau ciclism in aer liber - exista cateva trucuri simple prin care se pot obtine beneficii maxime fara nici un risc (raceli, viroze, alunecari, degeraturi etc.).

Tinand cont de aceste sfaturi simple specifice exercitiilor in aer liber pe timp de vreme rece, nu va mai fi nevoie sa ne limitam la exercitii fizice in interiorul unei sali de sport sau acasa.

Alegerea echipamentului

Iarna, echipamentul trebuie sa fie confortabil si sa tina de cald (sa fie confectionat din materiale termoizolante) insa trebuie sa fie si impermeabil.
Manusile sunt foarte importante atunci cand temperaturile sunt scazute pana la pragul de inghet, pentru ca mainile ingheata cel mai repede iar pantofii de sport trebuie sa fie speciali, potriviti pentru zapada, gheata, umiditate ridicata, frig etc.
Gatul nu trebuie neglijat ci trebuie protejat cu o esarfa care sa il fereasca de aerul rece, de vant sau de degeraturi insa niciodata nu trebuie aplicat peste nas si doar pana la nivelul barbiei pentru a evita inhalarea condensului care se formeaza pe fular (stropii de apa) iar cum iarna se intuneca mai devreme si ajungem astfel sa facem miscare cand afara este deja intuneric, avem nevoie si de o imbracaminte cu elemente reflectorizante.

Capul acoperit intotdeauna

Un sfat extrem de pretios pentru cei care fac exercitii in aer liber pe timp de iarna, este sa iti tina capul intotdeauna acoperit, pentru ca prin cap se pierde cea mai mare parte din caldura corpului.

Alergarea pe timp de iarna

Nu trebuie ignorata viteza vantului si directia acestuia - la inceput, se va alerga contra vantului iar pe masura ce corpul se incalzeste si va incepe sa transpire, se va alerga cu vantul batand in spate. In acest fel, temperatura corpului se va mentine constanta si nu vor avea loc variatii de temperatura care sunt extrem de nesanatoase pentru plamani in special.

Incalzirea in interior este importanta pentru a evita accidentarile

Vremea rece si conditiile ceva mai "vitrege" cresc riscul de accidentare asa ca incalzirea este foarte importanta iar printre exercitiile de pregatire a muschilor trebuie musai sa fie incluse si cele de intindere. Atentie insa, incalzirea trebuie sa se faca astfel incat sa nu se transpire pentru ca la contactul pielii umede cu aerul rece de afara, ne putem pricopsi cu o pneumonie neplacuta.

Ritmul trebuie adecvat la temperatura de afara

Desi vremea rece te invioreaza si poate sa iti dea impresia ca poti face mai multa miscare decat in bataia soarelui torid al verii, este important sa se mentina un nivel mediu de efort si sa se faca pauze dese pentru a evita supraestimarea capacitatii corpului de a lucra la temperaturi scazute si eventualele dureri musculare sau alte efecte.

Hidratarea continua

Chiar daca iarna avem impresia ca transpiram mai putin, hidratarea este foarte importanta iar cum la temperatura scazuta riscam ca apa pe care o luam in sticle de plastic sa fie prea rece pentru corpul nostru incalzit, ar fi indicat ca sticla de apa sa fie pastrata intr-un recipient termoizolant.

Schimbarea hainelor umede imediat

Odata ce se incheie antrenamentul, echipamentul trebuie schimbat imediat cu haine uscate chiar si atunci cand nu putem face dus imediat. Evitam astfel ca temperatura corpului sa scada brusc sub hainele umede reci.

Mai multe articole pe aceasta tema:
Tags | 


ADAUGA COMENTARIU

"Sfaturi pentru exercitii fizice pe timp de iarna"

captcha  = 



copyright © 2011 frumusele.ro | Toate drepturile rezervate.
Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din orice pagina a site-ului frumusele.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al administratorului site-ului.