frumusele.ro > Sanatate / Sport si Fitness / Un program perfect pentru exercitiile de fitness
logo frumusele.ro
facebook icon Facebook   |   Consiliere!   |   Contact

Aboneaza-te la NEWSLETTER!

Vrei sa primesti in fiecare saptamana pe email noutatile de pe frumusele.ro???


Aboneaza-te cu adresa ta de email si in fiecare miercuri vei primi articolele postate in ultima saptamana.

ABONEAZA-TE
Necesarul Zilnic de Calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii cu ajutorul sistemului BMR si personalizeaza-ti meniul in functie de rezultatul obtinut cu ajutorul calculatorului de calorii!


Valoarea RMB arată cantitatea minimă de energie necesară pentru a îndeplini in condiții normale funcțiile fiziologice esențiale ale organismului.

CALCULEAZA
 CONSILIERE !

Nu esti sigura de tinuta ta?

Vrei sa stii ce alta coafura ti s-ar potrivi?

Ai probleme cu silueta?

Ai nevoie de idei noi pentru manichiura ta?

Vrei doar o nota din partea noastra?

Scrie-ne ce sfaturi doresti si specialistele noastre iti vor raspunde imediat!

CONSILIERE

Sanatate

Frumusete

Moda si Stil

Divertisment


ReMedic.ro banner curatatcovoare.ro banner addox.ro schimb bannere


PARTENERI



NEWSLETTER

Vrei sa primesti saptamanal noutatile aparute pe frumusele.ro ? Te rugam sa introduci adresa ta de email:



frumusele.ro - TOATE SUNTEM FRUMUSELE !

Un program perfect pentru exercitiile de fitness

Articol de Carmen | luni, 13 iun 2011 | Sanatate | Sport si Fitness | 4690 vizualizari
Un program perfect pentru exercitiile de fitness
facebook share

Galerie Poze: Un program perfect pentru exercitiile de fitness
Galerie Poze: Un program perfect pentru exercitiile de fitness
Galerie Poze: Un program perfect pentru exercitiile de fitness
Galerie Poze: Un program perfect pentru exercitiile de fitness
Galerie Poze: Un program perfect pentru exercitiile de fitness
Galerie Poze: Un program perfect pentru exercitiile de fitness
Galerie Poze: Un program perfect pentru exercitiile de fitness
Galerie Poze: Un program perfect pentru exercitiile de fitness
N-a spus nimeni ca a face exercitii fizice este usor sau ca frumusetea si sanatatea se obtin batand din palme.

Nu te ingrijora insa, cu un pic de determinare, vei putea sa te bucuri de beneficiile unui stil de viata activ si sanatos. Exercitiile trebuie sa fie distractive si variate pentru a te putea ajuta sa-ti pastrezi motivarea.

Pentru pierderea in greutate sau pur si simplu pentru a putea avea energia necesara finalizarii activitatii de zi cu zi, trebuie sa iti stabilesti un program de exercitii bine pus la punct, care sa fie combinat si cu un stil de viata sanatos.

Oricare ar fi programul de exercitii pentru care optezi, pe langa faptul ca trebuie ales in functie de preferinte si de conditia fizica, mai trebuie sa tii cont si de cateva mici sfaturi, care sa te ajute sa arzi caloriile "mai usor".

Timpul ideal: 30 - 40 de minute de exercitii


Unele frumusele devin extrem de motivate in a-si petrece multe ore facand exercitii, deci mult mai mult timp decat este necesar. Insa antrenorii de fitness sustin ca 30 sau 40 de minute pe zi sunt mai mult decat suficiente pentru a arde numarul ideal de calorii.

Stabileste-ti obiective reale, ce pot fi atinse


Tonifierea corpului sau eliminarea kilogramelor in plus nu este cu siguranta ceva care se obtine peste noapte, deci nu te astepta la niciun miracol.
"Minunile" se intampla numai in timp si cu multa munca, iar stabilind un obiectiv pe care il poti atinge vei fi mai determinata sa continui sa iti indeplinesti telul.

Antrenamentul


Probabil nefiind o fanatica a sportului :) vei gasi cu siguranta o multime de motive pentru care sa spui "azi n-am chef de exercitii".

Primii pasi sunt intotdeauna cei mai grei dar daca ai pe cineva cu care sa mergi la sala, vei fi cu siguranta mult mai motivata. In acest fel te vei putea bucura de un antrenament bun in timp ce socializezi cu cea mai buna prietena :) sau cu iubitul ... deci combini utilul cu placutul.

Incepe antrenamentul cu cateva exercitii de rutina, de intensitate scazuta, care sa te ajute sa capeti rezistenta (anduranta) treptat.
Daca faci jogging sau folosesti banda de alergat, este indicat sa nu exagerezi ci sa incerci sa iti dai seama CAND ai alergat suficient.
Poti face un test: daca gafai sau observi ca nu poti purta o conversatie cu colega sau colegul de antrenament fara a ti se taia respiratia, atunci e cazul sa te opresti, ca sa te relaxezi un pic.

Ritmul cardiac


Daca iti monitorizezi ritmului cardiac, invata sa calculezi ritmul maxim al batailor inimii (MBI) astfel: din numarul 220 scade varsta ta, pentru a afla numarul maxim de batai al inimii tale pe parcursul unui minut.
Identifica apoi ritmul batailor inimii (RBI) pe care vrei sa-l atingi facand exercitii, inmultind MBI cu valori cuprinse intre 0,60 si 0,90.

De exemplu, pentru o frumusica de 25 de ani, valoarea RBI ar trebui sa fie: 220 - 25 = 195 (MBI)

- Minim: 195 (MBI) x 0,60 = 117 batai pe minut pentru 60% din MBI
- Maxim: 195 (MBI) x 0,90 = 175.5, deci aprox. 175 batai pe minut pentru 90% din MBI

Ritmul batailor inimii (RBI) acestei frumusele este cuprins intre 117 si 175 de batai pe minut.
Ideal este sa se depuna efort fizic in timpul exercitiilor pana ce se atinge un maxim de 75% din MBI. Pentru exemplul nostru, acest maxim este de 146 batai pe minut (pentru ca 195 x 0.75 = 146.25).

Exercitii cu greutati


Frumuselelor, voi nu trebuie sa deveniti un fel de Hercule in varianta feminina ci doar sa va tonifiati corpul si sa va conturati frumos formele astfel incat sa obtineti o silueta de invidiat.
Nu faceti exercitii cu greutati mari sau orice alt tip de activitate specifica mai mult culturistilor, ci alegeti sa va lucrati corpul cu greutati mici si prin repetari dese ale exercitiilor.

Pentru a creste eficienta unui antrenament, asigura-te ca ridici si cobori greutatile incet si mentinand acelasi ritm, repetand de maxim 10-15 ori exerctitiul si reluandu-l dupa o pauza de aproximativ 1 minut. Alege greutati care se potrivesc conditiei tale fizice si care sa nu depaseasca in medie 1-1,5kg.

Exercitiile cardio inainte sau dupa antrenamentul cu greutati?


Una dintre greselile comune ale celor care fac exercitii fizice este sa se extenueze facand mai intai exercitii cardio si apoi pe cele cu greutati.

Antrenorii recomanda fanelor fitness-ului sa inceapa cu o scurta sesiune de incalzire a muschilor, prin streching sau exercitii simple la sol, dupa care sa petreaca o buna parte din timp facand multe exercitii cu greutati mici. Astfel, muschii vor avea timp sa arda mai multa energie.
Apoi, se poate trece la faza cardio, care va deveni mult mai eficienta pentru ca organismul va incepe sa arda celulele de grasime pentru a reface energia consumata la exercitiile cu greutati.

Grupele de muschi


Indicat este sa alternezi exercitiile astfel incat, daca de exemplu, intr-o zi ai lucrat picioarele, a doua zi sa iti lucrezi bratele. In acest fel, muschii antrenati intr-o zi vor avea timp sa se relaxeze a doua zi.
Acest lucru este esential pentru a creste eficienta exercitiilor fizice si pentru arderea caloriilor si eviti astfel diverse accidentari ce se pot ivi ca urmare a suprasolicitarii muschilor.

Sa inveti care sunt beneficiile unui stil de viata sanatos poate avea cu siguranta un impact pozitiv asupra modului in care iti traiesti viata. Astfel poti intelege care sunt nevoile corpului tau pentru a functiona la nivel maxim si de ce trebuie sa renunti la obiceiurile nesanatoase.

Stilul de viata sanatos si activitatea fizica te vor face sa obtii cu siguranta o imbunatatire generala a starii tale de sanatate.

Mai multe articole pe aceasta tema:
Tags | 


ADAUGA COMENTARIU

"Un program perfect pentru exercitiile de fitness"

captcha  = 



copyright © 2011 frumusele.ro | Toate drepturile rezervate.
Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din orice pagina a site-ului frumusele.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al administratorului site-ului.